miercuri, 21 ianuarie 2009

nedumerire



Blogul retusuri.blogspot.com
15 aprilie 2008
Te simti urmarit? Cineva asculta tot.






Aceasta poza nu mi-a starnit rasul si nici aprecierea. Privind data si comentariul am simtit ingrijorare.
Nici nu cred ca ar mai trebui sa comentez ceva, dar totusi... Nu m-am mirat de interventia lui Saftoiu. Nu m-am mirat nici de retractarea ulterioara. Actiunile sale par, de cele mai multe ori, redundante, si vad ca nu se dezminte. Cred ca Mircea Badea are dreptate! ”Teoria conspiratiei” parca se desluseste, uneori, atat de clar. Ce ma nedumereste, in schimb, este lipsa de reactie. Lipsa de atitudine a tuturor. Nu numai in acest caz. De regula. Lipsa de ”autosesizare” a institutiilor statului.

Asa ca, ce sa ne mai agitam pentru vestita lege care a intrat in vigoare ieri?!


Este normal si logic chiar, ca intr-un stat de drept, democratic, institutiile statului care apara aplicarea legii, ordinea, siguranta, linistea publica, etc ... sa aibe acces la informatii de tipul celor stipulate in lege. Mai mult decat atat, aceasta lege este, de fapt, o aliniere la legislatia europeana.


Foarte frumos. Insa, revenind pe plaiuri mioritice, stim cu totii ca avem ”state vechi” in preocuparea ”curtea vecinului” si apoi sa aplicam ”sa moara si capra vecinului”. Tot ”state vechi” (deci cu salar!) avem si in aplicarea legilor ”dupa ureche” si, ce este mai rau, dupa dorintele ”conducatorului iubit”.
Imi pare rau sa constat ca legile europene nu isi gasesc aplicabilitatea, in sensul in care ele au fost construite, si la noi. Parca este o ”boala a natiunii” de care nu putem scapa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu