marți, 31 martie 2009

Acum 120 de ani








La multi ani! Simbolul Parisului implineste azi 120 de ani!
Pe data de 31 martie 1889, la Paris, a fost inaugurat faimosul Turn Eiffel, simbolul cel mai reprezentativ al Europei, intr-o ceremonie organizata de Gustave Eiffel, care a proiectat si construit turnul in onoarea centenarului Revolutiei franceze. Comitetul Centenarului a ales planul lui Eiffel, care consta dintr-un turn de otel ce urma sa se ridice la o inaltime de aproape 300 metri deasupra Parisului si sa fie cea mai inalta structura construita de om. Constructia a inceput in ianuarie 1887 si a fost terminata pe 31 martie 1889. Pe ingusta platforma din varf, Eiffel a fost decorat cu Legiunea de Onoare. Pentru ca lifturile nu erau inca instalate la data inaugurarii, Gustave Eiffel a urcat scarile turnului impreuna cu cativa colegi mai rezistenti si a ridicat steagul francez in varful structurii. La inceputul lui mai, s-a deschis Expozitia Internationala de la Paris, turnul avand rolul de poarta de intrare in imensul targ.
Monumentul a ramas aproape neschimbat pana in prezent si este una dintre principale atractii turistice din lume, fiind vizitat anual de peste sase milioane de persoane.
Este intradevar minunat! La multi ani!

2 comentarii:

  1. Nu ştiam... Ce frumos că te-ai gândit la asta.
    E o minune a tehnicii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-a placut!
    Eu am fost fascinata! O bucatica din sufletul meu a ramas acolo! La propriu!:)) Acum un an, prin ianuarie, am fost impreuna cu fiica mea la Paris si intr-una din zile, sambata dimineata, fiind foarte senin ne-am gandit sa mergem la Tour Eiffel! Numai ca asa s-a gandit multa lume, iar cand am ajuns acolo era coada foarte mare la intrare. M-am orientat si eu si ne-am asezat la coada cea mai mica, insa nu vazusem ca este pentru urcat pe scari! Fiind pusa in fata faptului implinit, am fost nevoita sa urc pe scari pana la nivelul unu. Si nu a fost usor! Se urca in ritm cu ceilalti si nu puteai sa te opresti ca nu prea aveai unde. Asa ca, fiind luata de val, nu m-am oprit pana sus, si cu toata conditia mea fizica mi-am dat sufletul!Atunci cand am ajuns sus i-am spus Alexandrei: ”aici a ramas sufletul meu!”:))Râdem si acum cand ne amintim!

    RăspundețiȘtergere