sâmbătă, 21 februarie 2009

CAPELA SIXTINA, o minune creata de un OM cu inspiratie DIVINA

Agonie si extaz
Prin 1987 am citit pentru prima oara romanul ”Agonie si extaz” . Era o editie in doua volume, nu-mi amintesc de la ce editura.
Acea carte mi-a schimbat viata. La acel moment am fost fascinata si am citit-o de mai multe ori. Citeam despre viata unui om, Michelangelo, care facea totul cu pasiune fiind inspirat de Divinitate. Abia acum inteleg. Atunci doar simteam, intuiam. Cartea este atat bine scrisa incat parca vedeai, cu ochii mintii, toata munca, sudoarea, praful de marmura, totul...cum descoperea fiecare trasatura, fiecare milimetru al unui trup ascuns in...marmura. Simteai tot. Descrierea alegerii marmurei...care parea ca avea viata inlauntrul ei...Imi aduc aminte cu mare placere de acea carte a adolescentei mele si imi aduc aminte chiar ce am simtit atunci... Nu sunt o impatimita a artei, nici nu a avut cine sa ma instruiasca in acest domeniu dar pot spune ca... imi place ”frumosul” (...Povestindu-i parintelui duhovnic experienta traita in CAPELA SIXTINA , Muzeul Vaticanului si BASILICA DI SAN PIETRO, printre altele mi-a spus ”esti sensibila, iti place frumosul”)
In anul 2009, februarie, am ajuns in CAPELA SIXTINA.
S-a inchis un cerc... peste timp.
Am simtit acea frenezie creatoare care razbatea si din randurile cartii. Am simtit acea inspiratie Divina care l-a indrumat in realizarea acestei capodopere inegalata pana in prezent. Am simtit si patima si furia si iubirea si blestemul si linistea si impacarea. Am simtit tot ce ne-a daruit Dumnezeu sa traim aici si apoi. Am simtit tornada vietii artistice a Renasterii. Acea perioada a dezvoltarii artistice este fara precedent, din punctul meu de vedere.
A fost coplesitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu